יוצאים לסיבוב שלישי – The Crew Motorfest – ביקורת

הספורטיבי החדש של יוביסופט יצא לאוויר, ואנחנו חוזרים למסלולי המרוצים המטורפים. The Crew Motorfest הוא המשחק ה-3 במספר, למרות שהיה מיועד להיות הרחבה, בסדרת המרוצים של יוביסופט The Crew. את הראשון אהבתי, שהיה גם ניסוי כלים של יוביסופט בז׳אנר. השני היה מעולה ומשופשף יותר, והשלישי הוא כנראה מכונת המרוצים-ארקייד המעולה של הסטודיו. מה חשבנו על The Crew Motorfest?

אני לא הנהג הכי טוב במשחקי מרוצים, אבל הם כן מספקים לי חוויה מעניינת. אני נהנה לחרוך את האספלט או את השטח, ולטוס בכמה מאות קמ״ש נגד מתחרים אחרים. שמתי לב לדמיון ולהשפעה של משחקים בז׳אנר, כמו פורזה, על מה שקיבלנו בסופו של דבר ב-The Crew. זה לא אומר שהוא העתק או דומה לחלוטין, ואני אישית מצאתי פה שילוב נהדר ומאוזן בין מרוצים מאתגרים לבין חוויית ארקייד.

The Crew Motorfest הוא השילוב האולטימטיבי בין משחק מרוצים רציני לבין חוויה קלילה ופשוטה עבור הגיימרים. כל מורכבות שאי פעם הייתה במשחקי מרוצים, נזרקה והוחלפה במכניקות והתנהלות פשוטה הרבה יותר. זה יתרון מטורף, במיוחד כשמשחקי מרוצים מראשיתם לטעמי צריכים להיות פשוטים וקלילים להבנה. ההשראה שמורגשת מבוטאת היטב ומתורגמת למשחק איכותי יחסית עם כי לא מקורי.

הצבע צועק לנו (וגם הגרפיקה)

משחקי דה קרו בלשון המעטה לא נראים רע, אפשר לומר אפילו שהם מגוונים ונראים די טוב. זה לא המנוע הכי מטורף שנמצא במשחק, אבל עם העבודה הנכונה הצליחו להוציא ממנו לא מעט. The Crew Motorfest הוא הגרסה הצעירה והמגניבה של משחקי מרוצים בכלל ומשחקי The Crew קודמים בפרט. ככזה הייתה לי ציפייה מסוימת, שנענתה ברובה לפחות, והיא שויזואלית הוא יספק לנו חוויה לא פחותה מחווית המשחקיות. הוא לא מאכזב בזה ואכן ובשמחה רבה אפשר לומר שהוא מספק סחורה טובה. כאמור לא הטובה ביותר, אבל סחורה טובה ששווה לקנות (לא בטוח שב-60 דולר, אבל זה סיפור אחר).

העולם של המשחק רחב ידיים ובנוי לעילא ולעילא, למרות שלפעמים הוא גם מרגיש קצת ריק ולא קשור. הרכבים נראים ומרגישים נהדר, והם כמובן מבוססים ברובם על רכבים או כלי רכב אמיתיים.המודלים נראים נהדר, הכל בנוי בצורה מדויקת למדי. כן חשוב לשים אצבע על כך שבאזור המפגש לרכבים/לאנשים ניכרת פחות השקעה גרפית, אבל זה לא מה שישבור את המשחק. במיוחד לאור כך שזה לא אלמנט מרכזי במשחק. הממשק כולו נבנה מחדש ומרגיש נגיש מאי-פעם במשחקי The Crew, וזה מעודד לאור העובדה שהנטיה היום להעמיס בתפריטים ברמה מסבכת ומסרבלת. התחושה שהתפריטים צומצמו והממשק שופר ועל כך שאפו.

מי צריך סיפור? יש לנו פסטיבל על גלגלים

אז במקום שלרוב הסיפור הוא חלק משמעותי, אנחנו נמצא את הגיימפליי המצויין. משחקי מרוצים הם לרוב תמיד עוד מאותו דבר, הכל סובב סביב המרוצים, והם מוצגים בצורה זו אחרת די זהה. The Crew Motorfest לא מנסה להתעלות על הנוסחה, אבל כן לתת לו אווירה חדשה ולהעיף ממנה מעט את האבק שהצטבר עם הזמן. השילוב בין סוג-של-סימולטור למכונת ארקייד משומנת עושה את שלה, הפסטיבל הצבעוני והמהנה של המשחק פשוט מצוין.

נתחיל בכך שברגע שנכנסים, המשחק מציג להם מגוון סוגי רכבים ומגוון מסלולים מהסוגים הקיימים במשחק. מעין טוטוריאל קצר שגם מספק לנו הצצה לגיימפליי השונה. לאחר מכן אנחנו נחשפים למגוון פלייליסטים שכוללים בתוכם כמה וכמה תחרויות מרוצים. חלקם מול רכבים אחרים, וחלקם במטרה לשבור שיא או מטרה מסוימת. הרכבים שבהם נתחרה רוב הזמן הם רכבים שהמשחק בוחר עבורנו, על מנת שנכיר סוגי רכבים ונתנסה על כולם. קצת חבל שבמהלך הפלייליסטים השונים נקבע עבורנו באילו רכבים ננהג, והחופש לבחור רכב נוגע רק במרחב הפרי-דרייב של העולם הפתוח. יש בזה יתרון וחיסרון כאחד, ויש בהחלט מי שדווקא יחבב את המהלך.

מבחינת הגיימפליי עצמו הרכבים מרגישים שונים אחד מהשני, ולכל אחד יתרונות וחסרונות בהתנהלות בהם ובאופן הנסיעה. בין אם מדובר בהבדלים בין רכבי שטח לרכבים לכביש, ובין הבדל בין רכבים בכל אחד מאזורי הנסיעה. כמובן שכדי להתחיל טורנירים, שחלקם דורשים רכב מסוים או כרטיס, צריך להגיע למקום המפגש בתוך הפרי-רום. ובתוך כל פלייליסט יש גם מגוון אתגרים נוסף.אתם צריכים להגיע לאזורים מסוימים, שיפתחו עבורכם כל פעם חלק מהמפה, כשהאפשרות ל-Fast Travel נפתחת רק לאחר רמה מסוימת. בכלל לא מעו תנאים מוצבים לנו כדי להתקדם קדימה במשחק, למשל להשלים 3 פלייליסט כדי לקבל דבר מה מסויים – שווה יותר או פחות.

יש פה קטע שקצת פוגע בחוויה, במיוחד כשהמפה כל כך גדולה שמצריכה נסיעה ארוכה שבחצי ממנה אנחנו עשויים להשתעמם או להרים ידיים. היתרונות של עולם פתוח מסתיימים כשהשחקן צריך להתחיל את לבזבז זמן דוקא בהתניידות באותו עולם. במיוחד אם הוא לא באמת רלוונטי כולו ברמת המיקרו, למשל משחקים מבוססי סיפור ומשימות צד רבות. במשחקי מרוצים זה פחות מחזיק מים, ולכן הצורך ב-Fast Travel מחויב מציאות מיד לאחר הטוטוריאל.

סאונדטראק לתחרות

הסאונדטראק של The Crew Motorfest מעולה, נהניתי מהאווירה שלו לאורך הנסיעה בעולם הענק שקורא לנו. הוא סוגר לנו חבילה מעולה ואני אישית ניהנה לנסוע במרחבים של המפה, או להכנס לאיזה תחרות מטורפת שמשולבת עם מוזיקה מפוצצת ומלאת אדרנלין. נהניתי מהחוויה שהשתלבה עם החיבור בין הפסקול לבין הגיימפליי בסביבה המרשימה יחסית.

לסיכומה של ביקורת…

המשחק החדש בסדרת The Crew הוא בהחלט שינוי מרענן, הוא כן נותן לנו עוד מאותו דבר אבל עם תוספות. הוא לא בהכרח משחק של 60 דולר, במיוחד שהוא תוכנן להיות חבילת הרחבה במקור, אבל יש בו קסם של הנאה לאורך שעות ארוכות. הוא אולי האופציה השניה המועדפת לגיימרים חובבי המרוצים מכלל הפלטפורמות, גם לצד פורזה הורייזון של מייקרוסופט. מחפשים משחק מרוצים קליל ומהיר במיוחד? תנסו את The Crew Motorfest ותתחילו להתניע..

The Crew Motorfest (דה-קרו מוטורפסט) הושק רשמית ב-11 בספטמבר 2023
למחשב האישי ולקונסולות ה-Xbox וה-Playstation.
תודה רבה לעדלי יונייטד ו-Ubisoft על עותק הסקירה של המשחק!

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?