שדה קרב מודרני 3? אולי – Call of Duty: Modern Warfare 3 – ביקורת

סדרת קול אוף דיוטי מרגישה כאילו הייתה שם מאז ומתמיד,משחק אחרי משחק שיוצאים מידי שנה. והנה ממשיך הטרנד שנוצר בשנים האחרונות, ואקטוויז׳ן יחד עם המפתחת סלדג׳האמר. החידוש זכו לביקורות לא רעות, בייחוד שהנוסחה המוכרת די נשמרת. האם Call of Duty Modern Warfare 3 החדש נותן בראש או מקבל בראש?

למרות שאני טיפוס בעיקר של המתחרה, גם למשחקי Call of Duty יש את הקסם שלהם. הם מהירים ומאתגרים, לא מציאותיים בעליל, אבל נותנים לנו גוון שונה של משחק מלחמה מגוף ראשון. במרבית המשחקים אנחנו מקבלים מצב קמפיין ומצב מולטיפלייר שגם בתוכו מתחלק למודים שונים. אני אציין פה בראשית הביקורת שהקו העלילתי הוא המבולגן ביותר שיצא לי לחוות במשחקי COD. הוא כן נותן מה שמצפים, בצורה חלשה יחסית אבל מספק. אבל הוא לא מזכיר במאומה את השם שהיה לקמפיין של סדרת המשחקים הזו עד לפני כמה שנים טובות.

Call of Duty Modern Warfare 3 המקורי זכור לי היטב, והאמת שהוא היה אחד ממשחקי קול אוף דיוטי הראשונים ששיחקתי. כששמעתי על הגרסאות החדשות שמשוחררות למשחקים, שיותר טוב לקרוא להן משחקים אחרים, הרגשתי קצת ״מה אתם עושים?״. האמת שבצדק כי למרות הלקחים שנלמדו לכאורה – המשחק החדש פשוט מרגיש כמו דגם אבטיפוס. לא יודע כמה חצוף לומר זאת אבל פשוט נראה שחזרו אחורה, והוציאו את מה שהפך את המשחקים הללו למאסטרפיס של פאן. הם לא היו יצירות על-זמניות, אבל הן היו יצירות שפשוט כיף לחוות בסיפור או במולטיפלייר. לא מדובר במשחק בלתי נסבל, אבל יכלו להביא הברקה אחת יותר.

סיפורים אפלים של מקארוב

המשחק החדש בסדרה ממשיך את קו העלילה של המשחק הקודם, ומוסיף לאקשן ולחוויות המלחמה של קודמו. איום אולטימטיבי שמסכן את העולם, ואנחנו היחידים שיכולים לסייע ולעצור אותו. הדמות שלנו קפטן פרייס, יחד עם כוח משימה 141, במרדף לעצור את הפושע הרצחני והמסוכן ולדימיר מקארוב. בתוך כך יש לנו גם אפשרויות לבחורת, והמשחק לא נועל אותנו לדבר מסוים. אומנם הקו עצמו סגור וליניארי, אבל הוא כן מאפשר אי אלו בחירות והחלטות. צעד מעניין של המפתחים והתקדמות שונה למשחק Call of Duty.

העלילה עצמה די צפויה ואפשר לומר גם לא הכי מעניינת. אני זוכר את החוויה שלי, שלאחרים הייתה אגב פחות טובה, בקולד וואר שם התרשמתי מההתקדמות ונהניתי. גם אם לא היה מדובר בהברקה, לעומת זאת מוקרן ואורפייר 3 עומד במקום כמו מוד לא מוצלח במיוחד. זה פשוט גרם לי להגיע לסוף אבל בלב חיכיתי בטירוף למולטיפלייר.

הדור הבא של הגרפיקה?

בניגוד לסיפור הדי מבאס, הגרפיקה שלו מייצגת לא רע את הדור הבא. גם בסיפור אבל בייחוד במולטיפלייר, שחלקן פשוט נלקחו כמובן מהמשחקים המקוריים של מודרן וואר פייר. שחזור מעולה עם תוספות קלות ושדרוגים. כן היא בהחלט לא מושלמת, אבל היא נראית ממש טוב. היא חדה במיוחד והסביבה נבנתה בצורה טובה, כזו שמאפשרת משחקיות מהירה וגמישה יחסית. שהשקיעו בפרטים הקטנים ועד הנקודות הכי קטנות.

המפה של הסינגל פלייר הרגישה כבדה ולא מספיק משופשפת, לא מספיק אינטואטיבית ונראית בסדר בסך הכל. בגזרת המולטיפלייר הרבה מהמפות הרגישו ממוחזרות, לא העתק אחד לאחד אבל יש מן העבר גם כאן. בגזרת הגרפיקה ישנו חידוש מהותי עד כמה שאפשר לומר זאת, ולמרות המגבלות של המנוע ומגבלות הקונסולה והכי חושב – ציפיות המעריצים. גרפית סך הכל הוא מאוד אסתטי ומפורט מאוד, ושדה הקרב המודרני בגרסת Call of Duty הוא בהחלט שונה בהרבה משדה הקרב האמיתי. עכשיו ברור לי שהוא לא צריך להיות אמיתי, אבל משהו שם מרגיש ניסיון לנוע בין ארקייד למציאות. הוא אמור לזרום והמפות אמורות להיות פשוט שדה קרב מהנה ופתוח שמאפשר זרימה.

משחקיות על ספידים סוג חדש

משחקי קול אוף דיוטי בעבר היו הצלחה גם בזכות הסיפור. נכון להיום המולטיפלייר השתלט על החלקה הטובה, והפך אותם פשוט למלכודת אקשן ממכרת ומהירה על ספידים. המפות שעברו ממשחקי עבר מסדרת מוקרן ווארפייר, בשילוב דיוקים והשחזה משמעותית במשחקיות. המשחק מכיל מצב מולטי פלייר עם מודים שונים למשחק, ומצב זומבים נחמד בעולם פתוח. המולטיפלייר הוא כמו שזכרנו אותו רק על ספידים. הוא מאסיבי יותר, ותלוי יכולות אישיות וזריזות עין-יד/שלט. המשחקיות ליניארית ויש משימות שנעים ביניהן, לרוב לבד, כשניתן בצורה שרירותית לשחק קצת יותר חשאי או קצת יותר רמבו סטייל.

כמו בכל משחק יש אפשרות להלחם ולעלות רמות, להשיג נשקים חדשין, תוספות לנשקים כמו כוונות וכדומה. מגוון המפות מאוד נחמד, לא רחב כרגע כמו שמצפים אבל באמת סך הכל מרגיש טוב. יש גם אתגרים יומיים שמביאים עוד נקודות ניסיון, אופרייטורס שבאים עם אי אלו שינויים ויכולות שונות שמוסיפות לאתגר במשחק. בנוסף ממשיכים איתנו במשחק גם הקיל סטריקס, שהם יכולות שמתאפשרות ברמה שהורגים כמות מסוימת של אויבים בראונ. למשל הפצצה מהאוויר, יכולת למצוא את אוייבים בקלות וכדומה. אישית שינוי שהייתי חושב למבורך היה נושא הנשק המשני, שעדיין מתבסס על אקדח ולא על נשק שני עם מבחר רחב יותר כמו עוד רוס״ר למשל. המודים במשחק מגיעים כמו תמיד באותם וריאציות: קבוצה נגד קבוצה, כולם על כולם, השתלטות על נקודות, חיפוש של אובייקטים לניטרול/פיצוץ, איסוף של טאגי אישור, החזקה של נקודות נבחרות וכמובן הגנה/התקפה על אובייקט או נקודה. מה שנקרא ״לא משהו שלא ראינו קודם״.

בנוסף סדרת קול אוף דיוטי התחילה במהלך חלק מהמשחקים האחרוים להתחדש. כולנו מכירים את המתחרה שלה סדרת באטלפילד, עם המפות העצומות והדינמיות שלה. גם סדרת המשחקים המתחרה קול אוף דיוטי החלטה לגעת בלבבות השחקנים ששוחרים למשחקי מלחמה מאסיביים יותר ומגוונים קצת יותר. בין היתר באמצעות מודים של מלחמה (כולל רק״ם צבאי כמו טנקים), מודים שבהם מתקדמים בסולם הנשקים (כל הריגה=נשק אחר). בנוסף מוד שמחלק אותנו לכמה קבוצות טקטיות ועוד. מוד הזומבים חוזר גם הוא, בעולם פתוח ועם קצת יותר אפשרויות, ולמרות הכל הוא לא מצליח לרומם את המשחק למעלה.

לסיכומה של ביקורת…

איך אפשר לומר זאת? קיבלנו משחק אפוי בערך, ועם סימני שאלה שמתחילים ב-״למה לא קיבלנו יצירה אמיתית?״. ביום שהושק באטלפילד 1 התרשמתי מאוד, הוא יצא ועורר באז בכל מובן אפשרי. קול אוף דיוטי בגזרתו יכול לעשות אותו דבר, למרות הקושי לחדש היום בתחום משחקי FPS. אז כרגע אני לא רואה את זה קורה, ובינתיים קיבלנו משחק קצת אנמי, שאומנם במולטיפלייר הוא בהחלט מהנה ומהיר בגזרתו. אולם יש עוד דרך שמרגישה ארוכה עד שנקבל משחק באמת ראוי לשמו. לכו תשחקו אם אתם חובבי משחקי FPS, אתם אולי תאהבו אותו. ומי שמצפה יותר מידי, לכו אליו בראש פתוח לנסות להנות ממנו.

Call of Duty Modern Warfare 3(מודרן ווארפייר 3) הושק רשמית ב-10 בנובמבר 2023 למחשב האישי ולקונסולות ה-Xbox וה-Playstation.
תודה רבה לעדלי יונייטד על עותק הסקירה של המשחק!

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?