הניגון הלטיני של יארה – Far Cry 6 – ביקורת

Far Cry היא סדרת משחקי אקשן־עולם פתוח מהמוכרות שקיימות כיום. עד כה יצאו 6 משחקים בסדרה הזו, והאחרון שבהם מרגיש כמו ניסיון לחזור למקורות. אומנם הוא לא משחק מושלם, אך אנחנו מחפשים משחק כיפי שנראה טוב ובעיקר עובד טוב. פאר קריי 6 לוקח אותנו לאי באמריקה הלטינית, ומאלץ את הדמות שלנו להתרגל לחוקים חדשים – החוקים של משפחת קסטילו. מה חשבנו על Far Cry 6?

משחקי Far Cry הם חולשה לא קטנה שלי, בהחלט נהניתי רבות מהמשחקים השונים בסדרה. לא תמיד העלילה הייתה בשיאה, אבל החופש לנוע במפה ענקית ומשחקיות משופשפת עשו זאת היטב. דרכי בסדרת Far Cry התחילה במשחק השני והשלישי, וכל פעם נפעמתי לנוכח מה שנגלה לעיני. ברגע שאתם רואים נופים עוצרי נשימה, בדרך כלל איים, אתם ישר תבינו שמדובר במשחק FC. אם נעסוק בו במאקרו, משחקי Far Cry שמים אותנו כל פעם ביבשה או אי אחרים. לעתים מדובר באזור הקאריביים, אפריקה הלוהטת ובמשחק השישי באזור איים באמריקה הלטינית. הנסיעה בכבישים הרעועים, תוך האזנה למאלומה ודאדי יאנקי, פשוט יצרה אווירה אקזוטית לחלוטין. כל זה ועוד לא נגענו בקצה הקרחון בחדש של יוביסופט.

כמו קודמו בסדרת פאר קריי, גם המשחק השישי נוגע לדיקטטור אכזרי שהשתלט על אי. המשחק לקח משלושת המשחקים שקדמו לו לא מעט השראה, ועשה מיקס די רציני ביניהם. בכל זאת מדובר בלא מעט השקעה שנעשתה, והופכת את פאר קריי 6 למשחק איכותי ומסקרן. לטעמי כמובן הוא אמור להתעלות על קודמיו ביתרונות, אך הוא גם מחזיק בלא מעט חסרונות. בכל זאת אי אפשר לקבל כל מה שנרצה במקום אחד, אך יש דברים שקשה להתפשר עליהם – גם אם הם נשמעים קטנים.

הטוב הרע והחתיך נורא?

אפשר לומר במשפט אחד את דעתי, והיא שהוא נראה לא פחות ממעולה ואסתטי מבחינה גרפית. למרות מה שאנשים חושבים כיום, Far Cry 6 הוא לא משחק הדור הבא קלאסי כמצופה. הוא נראה מהמם במיוחד בקונסולות הדור הנוכחי, בעוד הדור הבא קיבל חבילות טקסטורות משודרגת ומעט Ray Tracing. האיים שעוצבו לצורך המשחק נראים טוב מתמיד, ומתעלים על כל מה שחווינו אפילו בFarCry 3. פשוט תענוג להסתובב במפה, שהיא ענקית בגודלה, ולהביט בפרטים המשמעותיים שנוספו. כל אזור במפה, טבעי או אורבני, קיבל תשומת לב מיוחדת.

נראה שמדובר בניסיון ליצור מודל סמי־אמיתי לסגנון האיים והערים הדרום־אמריקניים. ברחבי העולם תוכלו למצוא, נסתרים במעט, בעלי חיים מגוונים ושונים. מכרישים ותנינים ועד לנמרים ודגי אבו נפחא רעילים. העולם נראה לא רק מעולה, הוא גם מרגיש בויזואליות שלו חיים וטבע. כלומר השפה העיצובית שלו משדרת דינמיות וחיים, בין שתעצרו בפקק בגלל פרות עצלניות או תלחמו בחזיר בר משוטט. הכל חד ונראה מפורט, בייחוד כשמדובר במשחק בסדרת Far Cry שמשתבחת מעת לעת.

נעבור לעסוק בדמויות שעברו שיפוץ גרפי רציני, וסוף סוף רואים (!!) תווי פנים יחסית ריאליסטיים. בין שמדובר בדמות שלנו מגוף שלישי לעתים, ובין שמדובר בדמויות של NPC או האויבים אני התרשמתי לגמרי. אהבתי את כל טיפת זיעה שניגרה מעליהם, ויותר מכל? אהבתי את העיצוב הפנומנלי והמדויק של אנטון קסטילו. בנוסף גם הנשקים עצמם נראים ריאליסטיים ואסתטיים, בנוסף לפרטי הלבוש שאנחנו שמים עלינו בדרך למשימות. בניגוד למשחקים קודמים, אולי פרט לחמישי, הפעם לא נמצא אנימציות מטורפות בציד או ברכבים. זה אולי נשמע כמו דבר פעוט, אבל זה היה דבר די מייחד למשחקי הסדרה. בייחוד שהפעם בעלי החיים תופסים פחות מקום כפעילות, ואפילו כדי לאסוף שאריות גופות שלהם פשוט תצטרכו לעמוד עליהם. (זה מקל ומבאס בו זמנית).

סיפורם של אב, בן ושלטון הדיקטטורות

כמעט כל משחקי Far Cry נגעו בדיקטטור חדש, והטילו עלינו את המשימה והאחריות להפיל אותם ולהחזיר עטרה לישנה. Far Cry 6 לא שונה מהם במהותו, וגם בו רובצת על כתפינו משימת הפלת הדיקטטור אנטון קסטילו. אנחנו נמצאים באיי YARA היפהפיים למראה והמסוכנים למחייה. לאורך ההיסטוריה האיים עברו מהפכות שונות, שהבולטת שבהם התרחשה ב1967. המהפכה הזו הובילה לניתוק האיים מהעולם החיצון, ובזמן הזה שלט ביארה סנטוס אספינוסה. לאחר מותו תפס את השלטון אנטון קסטילו, שכל שאיפותיו להחזיר את המדינה לימי התהילה של אביו.

כאן מתרחש תהליך שבו כמו כל דיקטטור בעולם, קסטילו ממנה את מקורביו ומשליט שלטון אימים. הוא רודף אחרי מתנגדי משטר, שכמובן אנחנו נמנים ביניהם. מה שאנשים לא יודעים שהוא מייעד להעביר את השלטון בהורשה לבנו הצעיר היות שהוא חולה. כעת מה שנותר לנו הוא להיות "רמבו" סטייל פאר קרי, ולצאת לבדנו להציל את האיים. פה זה מתחיל ואף אחד לא יודע איפה ומתי זה מסתיים. במהלך המשחק אנחנו נתקלים במורדים שונים, ובארגוני מרד שונים שלא מסכימים לחבור יחד. במהלך המשחק חלק מהמטרה שלנו היא לאחד אותם סביב המטרה – להפיל את הנשיא אנטון קסטילו. העלילה לוקחת את עצמה ברצינות רבה, ואנחנו נחשפים לאכזריות והאלימות הבולטת והחריגה במיוחד במשחקי FC. למרות שעלילת סדרת המשחקים לרוב אלימה ואכזרית, משהו בסיפור של Far Cry 6 הלך כמה צעדים רחוק יותר. החל מרציחות ועינויים המוניים וחסרות רחמים, ועד שימוש בסמים ובגז רעיל שמסונתז בYARA.

דיאלוגים, עלילה כסיפורי הכיסוי?

בגדול מדובר בסיפור כיסוי בצורה מסוימת, בעיקר כי בסופו של דבר אנחנו צריכים "לקרוע להם את התחת". אם נתייחס לאחד המשתנים החשובים במשחק שזה הדיאלוגים, האמת שהם לא רעים בכלל. היה נחמד לשוחח עם דמויות שונות במשחק, וביניהם גם עם המהפכנים שמנהלים את העסק. באופן אישי הייתי מוסיף אפשרות לבחור בתשובות שיוליכו את העלילה, ויאפשרו לנו להשפיע במידת מה על ההתקדמות שלה. את הדיאלוגים בין הדמויות ובינינו לביניהן הייתי מציין לטובה, במיוחד השילוב של השפה, המבטא וההתנהגות הדרום אמריקניים.

משחקיות מוכרת VS משחקיות שונה

המשחקיות של משחקי Far Cry עברה גלגולים שונים, ולא בהכרח כללה שינויים מאסיביים או בולטים. כמו שכולנו יודעים משחקי הסדרה הם עולם פתוח, ואנחנו נעים בחופשיות ברחבי המפה בעקבות משימות. עד כאן הכל מרגיש נוסחה שעובדת, אך פה ושם נכנסים גימיקים מעניינים שתופסים את השחקן. Far Cry 6 מחזיק בכמה גימיקים ויכולות מעניינות וחדשות, שהוסיפו מאוד לחוויה בו. נתחיל בכך שבחדש בסדרה יש עולם פתוח עצום בגודלו, ואנחנו מסתובבים בו באמצעי תחבורה שונים. בין שנחליט להפליג בסירה, לטוס במטוס או מסוק וכמובן לנסוע באוטו או לרכב על סוס. לעומת המשחקים הקודמים, שבהם המפה הייתה פשוט גדולה, בFar Cry 6 היא עצומה ומפורטת למשעי. התוספות החדשניות שנוספו למשחק נחלקים לשניים: מחסומים שנמצאים בדרכינו בדרכים, השנייה היא מערכת נ"מ שמפוזרת ברחבי הבסיסים באי. כלומר אנחנו לא מסתובבים בו כאוות נפשנו בביטחון, אלא צריכים לדאוג שתהיה לנו את היכולת .

מצד אחד יש לנו חופש פעולה יוצא דופן, ומהצד השני מדובר בחופש מוגבל בבסיסו לבסוף. אנחנו חווים את מרבית המשימות של "לך תעשה, לך תשמיד, לך תציל", מה שהופך אותנו לגיבור ששלושה ארגוני גרילה תלויים בו בערך. במשחק יש לא מעט דמויות צבעוניות ביותר, שאיתן אנחנו נלחמים או מהן מקבלים הוראות מה לעשות. האמת שהרגשתי שמנגנון הStealth וההתגנבות לא מודגש באותה רמה כמו בעבר במשחקים הללו. בסופו של דבר, עם אזעקה או בלעדיה, אני פשוט נכנס לתוך האש בעוצמה (בעיקר בגלל תנין מחמד) ומתחילים חילופי אש.

בנוסף המשחק עבר שינוי מבני מסוים, וכל מה שקשור לעצי יכולות נעלם מהתפריט. מה שנשאר הוא פשוט להסתמך על היכולות שלנו ועל כלי נשק משופרים במיטב התוספות. זאת כמובן לצד "חיית המחמד" שהוצמדה לנו שמתחילה בתנין, עוברת דרך כלב נכה ומתוק (צו'ריסו!), ואפילו תרנגולת וכן הלאה. לא מעט פעמים הם שימשו להריגת יעד, ובחלק מהפעמים הם פשוט היו הסוואה נהדרת בזמן שאני מאוד משתדל להתגנב. זה אולי נשמע חולני ולא נעים, אבל היה כל כך כיף לראות את התנין רץ באגרסיביות וטורף עבורי את האויבים.

אופציות נוספות?

לצד זאת קיים לנו גם הInventory שבו נוכל לראות מה הספקנו לאסוף, בעיקר שחשיבות המשאבים נתונה כשצריכים לשדרג נשק או אביזר. שמתי לב שלצד הכסף שאוספים בדרך, אנחנו חייבים לאסוף חלקי מתכת ובעיקר אבקת שריפה. כן, אבקת שריפה היא בערך הדבר החשוב ביותר, ולא קל למצוא אותה לעומת אלמנטים אחרים. ברגע שאספתי אבקת שריפה ורכשתי נשק הרצוי, מה שנותר לי הוא לבחור את היכולות שלו. כמובן שיכולות סטנדרטיות כמו כדורים מתפוצצים, או חודרי שריון נכחו גם במשחק החדש. אחד הדבר שבאמת אהבתי, והוא גם מוטיב חוזר במשחק, אלו כדורי או חצי רעל מטורפים. בתור שחקן שנוהג לשלב בארסנל נשקי צלפים מושתקים וקשתות, מצאתי את היכולת לשלב חץ או כדור מורעל כמועילה מאוד. בזמן שיריתי והרעלתי חיילים, זכיתי בזמן יקר ואפילו בסיוע בדמות החברים הנדהמים שלהם שירו בהם.

משימות מפי השבט

המשימות שלנו במשחק מגיעות מכמה מקורות, ונחלקות חלקית גם בין שלושת ארגוני הגרילה. בגלל שמדובר בקבוצת איים ואי מרכזי, כל אחד מהארגונים יושב בחלק אחר וממנו נאבק בקסטילו. אחת המשימות של ארגון שנמצא בלב האי הגדול הייתה להשמיד כמה מטרות ולפרוץ למלון, וכל זה בלב בסיס ענק של הצבא. פייר? קיללתי מעט את הארגון ששלח אותי לבד להיאבק בחיילים, מסוקי אויב ופה נכנס טוויסט חדש – טנק. כן, לצבא של קסטילו יש טנקים, והם חזקים בדיוק כמו שאתם רק חושבים שטנק יכול להיות. אומנם לא קשה להשמיד אותם עם נשק חדש שקיבלנו, שיושב לנו פשוט על הגב וממתין לפקודת אש. בכל זאת קיבלנו נשק שובר שוויון מול נשק שובר שוויון של קסטילו.

מתוך: עמוד היוטיוב של UBISOFT

תוספת ביטחונית: כוח אש

קודם הסברתי על פונקציה שקיימת בFar Cry 6, שהיא בהכרח אחת האפשרויות הכי חזקות במשחק. אומנם היא נטענת פעם בכמה זמן אחרי שימוש בה, אבל היא נותנת נשק עוצמתי; רקטי ומהיר. באמצעותה ניתן להשמיד רכבים וטנקים ואפילו מסוקים (מטוסים עדיין לא). בנוסף לכך ניתן לזמן רכב, שניתן לשדרוג, ואליו מחובר גם מכונת ירייה ושדרוגים נוספים.

בכל זאת אציין את רמת התחכום של הAI לעתים, שהותירה אותי קצת מבולבל. רמת התחכום שלהם ברמת הקושי סטורי הייתה לעתים מעל המצופה, ולעתים הם היו פשוט ראש בקיר תרתי משמע. הם היו חדים ולא מעט פעמים OP ביכולות שלהם, ובכל זאת פשוט פספסו לפעמים וחבל. הרגשתי שאני נלחם בחלק מהמשימות בדמויות קרטון שצריך לחורר, ובשאר הזמן הם השיבו אש עוצמתית ורצינית שהפכה אותם לאיום. הם אומנם לא ספוג חסין כדורים, אבל בהחלט לא פשוט לעצור צבא שלם שלהם. לא הרגשתי במשימות רבות שהן בלתי אפשריות, ואכן הצלחתי להילחם ובתחום ותושייה פשוט לכסח אותם.

סאונדטראק במקצב לטיני מוטררף

הסאונדטראק של המשחק פשוט מטורף, ושמחתי לחורר כמה אויבים לצלילי מאלומה ודאדי יאנקי. כן אנחנו מאזינים לשילוב מוסיקלי מעניין, שמכיל שירי עם קלאסיים דרום אמריקניים ושירי רגאטון קצביים. השיא מבחינתי היה דווקא בתחילת המשחק, כשבמשימה הראשונה דווקא התנגן שיר די מוכר. כמה מוכר? לכל חובבי בית הנייר, אתם מכירים אותו בתור שיר פרטיזנים איטלקי דווקא. האיזון וההתמדה במוסיקה מאוזנת לסיטואציה פשוט נעשתה בצורה נכונה. אפילו נסיעה באוטו בין אזורים או טיסה במסוק מאולתר, הפכה לחוויה מוסיקלית עשירה במאפייני תרבות מקומית.

לסיכומה של ביקורת ו.. FAR CRY 6?

Far Cry 6 הוא בהחלט המשחק שציפינו לו, למרות באגים ובעיות מעטות שהם חבלי לידה של כל משחק. המפה הענקית מעודדת לחקור אותה, וכמובן שלא נוכל לשבת בשקט בלי לפגוש אויב בדרך. הוא זכה לקבל מכניקות מוצלחות מקודמיו, ומה שכבר לא נראה רלוונטי פשוט לא קיים בו. לרגע הרגשתי שחזרתי לFar Cry 3 ולאויבים בו, אך מדובר בניסיון מוצלח שמתעלה עליו לדעתי. אין ספק שהוא לא משחק מושלם, וכמובן שלעתים הוא מרגיש רפטטיבי ומתיש. בכל זאת יש לציין את כמות התוכן המוצלח שבו, הדיאלוגים המעולים, הסאונדטראק שמוסיף המון וכמובן המשחקיות שמפגיזה. אלמנט הציד המוכר כל כך קיבל פחות פוקוס הפעם, ובסך הכל אנחנו צריכים לרוץ ברחבי העולם ועל הדרך לאסוף תיקים וחבילות תרופות או תחמושת. התעסקות בקראפטינג של ממש קיימת מעט, אבל זה לא גורע מהיכולות שהוא כן מחזיק בתחום הגיר והרכבים.

מה שכן חסר לי היו כמובן האנימציות, שצוינו בחלק של הגרפיקה והעיצוביות. מדובר בפרט לכאורה שולי, אבל מוסיף כל כך הרבה למשחק. אבל לבסוף אני באמת חושב שמדובר במשחק הFar Cry הטוב ביותר שנוצר עד כה. אולי הפרויקט השאפתני והחשוב ביותר שיצרה Ubisoft, כמובן כדי לבסס פעם נוספת את קיומה של סדרת המשחקים האהובה. אם יש כאלו שפחות אהבו את המשחק החמישי, המשחק השישי ישנה את דעתם לחלוטין. אם יש לכם הזדמנות לשחק בעולם של Far Cry 6, קחו אותה ותבקרו – זו חוויה של פעם בחיי גיימינג!

FarCry 6 הושק היום (6 לספטמבר 2021) למחשב האישי,
Xbox one, Xbox series X/S, Playstation 4/5.
תודה לעדלי יונייטד וUbisoft על עותק הסקירה של Far Cry 6.

רוצים לקרוא ביקורות קודמות על משחקי Far Cry? לחצו כאן

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?