מקימים את האוניברסיטה (של החיים) – Two Point Campus – ביקורת

אומר זאת כאן ועכשיו, אני אוהב את הסטודיו המפתח של היצירה החדשה Two Point Campus. הוא מקורי ואיכותי, ומלא שאיפות יצירתיות לתוכן איכותי עבור גיימרים כמונו. המשחק הקודם היה מוקד של הומור ושניניות בגרפיקה מיוחדת ומשחקיות מצוינת (ברמת ה10+). כעת אנחנו ניגשים למשחק השני של סטודיו Two Point שלוקח אותנו לימי הזוהר הסטודנטיאליים – אנחנו הולכים להקים אוניברסיטה. האם המשחק עומד בציפיות העצומות כלפיו? בואו נבדוק.

הסיבה שאני מאוד אוהב משחקי ניהול היא החופש המוחלט, כלומר היכולת לנהל משהו (חברה, מוסד, עיר) וקבלת החופש לכך בצורה די מלאה. הסיבה שאני משוגע על המותגים של Two Point שהם מוסיפים לשם את הנשמה שלהם, והופכים את המשחקים למשוגעים ומטורפים שקשה שלא ליהנות ועל הדרך להתפקע מצחוק. במשחק הקודם שהתרחש בבית החולים שיחקתי שעות, וגם המשחק שלהם בקמפוס מצליח להרשים אותי. הוא לא מחדש שום דבר זה אני אומר בוודאות, אבל אין באמת צורך לחדש עם הכיוון ממנו הוא מגיע. הוא מבריק בדרך בה הוא מתייחס לחופש הפעולה של השחקן, וגם המגבלות שקיימות לא מורידות ממנו או פוגעות ביחס למה שכן מקבלים ממנו.

ציירו לי קמפוס – במיוחד כמו Two point campus

המשחק נראה שלם במיוחד עם הגרפיקה המיוחדת שלו, שלא באה להציג ריאליזם בכלל. להפך, הוא נראה מצויר בכל מובן – מהטקסטורות ועד הדמויות שמופיעות בו וזה נהדר. הוא לא לוקח את עצמו ברצינות, ואין לו באמת סיבה כזו וזה בולט באספקטים השונים כולל זה הגרפי. טקסוטורות מיוחדות והכי צבעוניות ומיוחדות שתראו, הוא יורד לפרטים אבל לא בצורה מעמיקה וגם נושא התאורה זוכה ליחס, והפן הגרפי בו אסתטי ונקי ונראה טוב.

הסגנון העיצובי שלו מדגיש כמה החבר'ה שפיתחו אותו פשוט נהנו מכל רגע של להפעיל דמיון. גם באספקט של חווית השחקנים הוא נגיש מאוד, ואחרי עקומת למידה קטנה למשל בקונסולה, אתם פשוט לא תוכל לעצור לרגע. בעיקר כי הוא בנוי בצורה ברורה למדי, ונגישה בשילוב מעולה של גרפיקה מצוירת ומעולה לבין המשחקיות שלו שעליה נדבר בחלק הבא.

המשחק עושה משהו נוסף ומאפשר לנו לעצב את הקמפוס כראות עינינו, מהיכולת להחליט איפה למקם את המבנים ועד עיצוב הפנים והחצר. לספק לנו תחושת שליטה כמעט מלאה, כשאני אומר כמעט בעיקר כי הוא נוטה להאציל סמכויות ויכולות בעיקר באלמנט הניהול. חופש הפעולה בעיצוב הפרקטי בו נובע בעיקר כי כל חפץ ורהיט שתציבו משמש למשהו. יש כאלו שנועדו ליופי, אך מרביתם כן משמשים ואתם תראו את הדמויות ניגשות ומתעסקות איתם בהתנהלות שלהן.

סיפור? תשכחו מזה – אנחנו 95% משחקיות

המשחק הוא לא משחק עלילתי במובן הקלאסי, את "הסיפור" אנחנו בונים ככל שאנחנו מקדמים את הקמפוס שלנו. מה זה אומר? שאנחנו מקבלים כמעטפת של סיפור את הטוטוריאל ובעיקר את הכניסה הראשונה למשחק. לאחר מכן כמובן מתאפשרת לנו גישה גם לפרי מוד, כלומר להקים מאפס קמפוס מתפקד. דבר נוסף שחשוב להתקדם בו לפי הסדר הוא שמבינים מקום של כל אלמנט, כך שמקבלים עוד ועוד כלים ככל שמתקדמים בין הקמפוסים – והופכים אותם לרווחיים ומצליחים עם סטודנטים דיגיטליים מרוצים. כמו קודמו ורבים בז'אנר אנחנו אחראים על העסקת עובדים, בניה של חדרים ואפילו מבנים, קישוט והוספת אלמנטים שבעקיפין גם יוסיפו יופי וגם יחזקו מורל.

חלק מהמשחקיות היא להשיג כוכבים על התקדמות, ולהשיג הישגים שונים שיקנו לנו הבנה מה מצב הקמפוס. בין היתר ישנם טרופי'ז ופרסים שמקבלים על התקדמות, ומשימות שונות שניתנות לנו במהלך כל שלב. אני שיחקתי בקונסולת האקסבוקס סריס איקס, והייתי פחות מורגל לשחק עם שלט – אבל תוך זמן קצר כבר הצלחתי להתרגל ולזרום עם השינוי המעניין. בין היתר ניתן לבנות בקמפוס חדרי לימוד במקצועות שונים, ספריות אקדמיות, אודיטוריום, חדר כיף לסטודנטים. בנוסף לחדרי שירותים ומקלחת וכמובן מקום לישון בו כמו מעונות. זו כמובן רק ההתחלה בלבד, והוא מתפתח ככל שמתקדמים עם הקמפוסים, וברגע שמגיעים למצב הSandbox הכול פשוט פתוח וחופשי ויודעים מה לעשות.

יתר על כן המשחק מאפשר לנו "לבנות" ולנהל את הקורסים במשחק, כשהקורסים כמו שרק אפשר לנחש מצחיקים ומוזרים. לוקחים מקצועות וממציאים מקצועות, וזה פשוט ליצור עולם הזוי ומשוגע. אפילו ליצור את החוויה הסטודנטיאלית של החצר הירוקה עם הספסלים – כמובן כדי לשפר את המדדים, לגייס עוד סטודנטים ומורים או מרצים.

הכוונה במדדים היא שישנם קטגוריות שבהם ישנה תחרות בין הקמפוס שלנו לקמפוסים אחרים (לא אונליין). כמו כן, וכמעט כמו בקודמו, גם פה אנחנו מקבלים הזדמנות לבצע שינויים מסוימים בתיבת ההודעות, כלומר הצעות מהסטודנטים הוירטואליים או מצוות הקמפוס להוסיף שינויים. הוא מרגיש מאוד.

שורה תחתונה הם אומנם בנו בסטודיו Two point, משחק בנייה טייקון, אבל הם ממה לא רואים אותו רק ככזה. הוא מספק לכם מצע ליצור ולפרוח, לבנות את מוסד החלומות מעבר לאספקט בניה שטחי ופשוט, אלא גם לדעת לנהל את מה שבפנים.
משחקי טייקון נוטים לבחור אופציה מכמה אפשרויות לרוב – 1. משחק נטו בניה. 2. משחק בניה עם טיפה ניהול. 3. משחק בניה אבל בעיקר ניהול. ולחליפה הזו נכנסים המשחקים של טו פוינט כמו טו פוינט קמפוס.

מה לומדים באוניברסיטה שלנו?

אז בניגוד לתארים שאנחנו מכירים מהאוניברסיטאות האמיתיות, כאן אנחנו מקבלים לימודים עם טוויסט. כאן נכנס אחד הצדדים המשעשעים של המשחק, ולנו רק נותר לשחק ולהתפקע מצחוק בקול. פקולטה לאבירים, החוג ליצירת מנות ענק, חוק שכול כולו נוגע בעולמות המציאות המדומה – בקיצור הזוי ומשעשע עם קמצוץ פיקנטיות. מדובר בסימולציה הכי משעשעת שתמצאו בשוק משחקי הניהול, כזו שלא לוקחת ברצינות את מה שהיא מגישה לנו. זה מעולה ומטורף, אנחנו רק נכנסים והחוויה מתחילה בכיף והנאה שיכולים לספק לכם שעות רבות של פאן טהור.

תנו לי עוד מהסאונדטראק

אחד החלקים החזקים במשחק הוא הפסקול שלו, שפשוט מוסיף רבות לאווירה וברמה גבוהה ביותר. לעתים הוא רגועים ולעתים הוא פרוע ו"קופצני", אבל אף פעם לא נמאס או מרגיש מיותר. בה בעת גם הוויס אקטינג נהדר בו, כשמדובר כמובל על קריינות רקע. אומנם הדמויות עצמן לא מדברות, אבל ברקע ישנו דיבור של דמות לא ידועה. אותה דמות מסבירה לנו על הקמפוס, על המצב שלו, הדרכות שונות לעתים ובקיצור שם לסייע לנו (סוג של יועץ).

לסיכומה של ביקורת… נהדרת!

משחקי טייקון הם לא סתם משחקים, מדובר ז'אנר שצריך לפתח אליו אהבה. ברגע שנכנסים אליו אי אפשר לעזוב, והמטרות והיכולות בו הם כמעט אינסופיות. Two point campus הוא בדיוק כזה, אתם נכנסים אליו ופשוט לא יכולים להתנתק. הוא מקליל את הז'אנר מהותית, ומאפשר לכם מצד אחד גישה לעיצוב ובניה ומצד שני הוא שם את המוקד בפן הניהולי. כך יוצא שמנגנון הבנייה בגיימפלי זוכה ליותר מקום, כמובן ביחס לשאר האספקטים. כול חובבי הניהול יתרצו ויתאהבו בניהול האוניברסיטה של Two Point, וכל מי שלא נגע בסוגה זו הזדמנות ידידותית ומדהימה להכנס ולהתאהב בו בעצמכם. Two Point Campus הוא הרבה מעבר למשחק, הוא חוויה מרתקת במסדורונות האוניברסיטה שלכם.

Two Point Campus הושק ב9 באוגוסט 2022 למחשב האישי,
Xbox one, Xbox series X/S, Playstation 4/5.
תודה רבה לעדלי יונייטד על עותק הסקירה של המשחק!

לביקורת של Two Point Hospital

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?