ביקורת: Raiden V(שוחק בPS4)

כשניגשתי לראשונה לשחק בRaiden V אמרתי לעצמי "מה כבר יכול להיות מיוחד  במשחק יריות ועוד בחלל ומיד כשהתחלתי הבנתי – לא צריך שוב טכנולוגיה מתקדמת או גרפיקה מציאותית בשביל ליצור משחק מצוין והמשחק הזה מהווה עבורי את אחד הדוגמאות ורוב הזמן הרגשתי חיבור עצום, אדרנלין זורם בדמי ואקשן בלתי פוסק בין מסך למסך(כביכול מעבר בין אזורים).
המשחק הזכיר לי קצת את "תרנגולות בחלל" ופלישה לחלל הוותיקים תחילה רק בגרסה שונה ורצינית קצת יותר וטוב שכך כי הוא מהווה קצת רענון בשוק שבו משחקי FPS, סימולציות וכיום גם ז'אנר הבאטל רויאל שולטים ביד רמה כבר כמעט עשור והכיוון אליו המשחק לוקח אותי כשחקן גרם לי להרגיש הנאה וסיפוק אדיר, אנחנו נלחים לזמן עתידני וקצת אפוקליפטי – לאחר שחייזרים פולשים לכדור הארץ ומשתלטים באגרסיביות על כל הנשקים הקטלניים ביותר של המעצמות הגדולות ביותר צוות ריידר יוצא להציל את העולם מהשתלטות עוינת של קבוצה שרוצה להשמיד את העולם.

העלילה אומנם היא לא המקורית ביותר ובהרבה סרטים וסדרות טלוויזיה בעבר ובהווה נתקלנו בחייזרים אולי נחמדים יותר אולי פחות אבל כמות הסרטים שיצאו זה לא נתון שגורע מהיכולות של המשחק לשאוב אותך אליו וגם העלילה שנזרקת אלינו במשחק היא לא עלילה כל כך אלא יותר סיפור קצרצר "חייזרים פלשו, עשו XYZ וכעת אנחנו הצוות צריכים לצאת להגנת העולם(קצת היום השלישי?) וזו נוסחה שעובדת מצוין בעיקר כי יש משחקים שללכת סחור – סחור לא יתאים להם וזה אחד מהם ואחרי דיאלוג קצרצר המשימה מתחילה ועליך לתקוף ולהיזהר ממתקפות האויב.

הסגנון לא שגרתי במיוחד
אם לאורך השנים האחרונות רוב המשחק סבבו סביב להיות בגוף ראשון או שלישי וחלקם גם אפשרו זאת בכלי רכב וכלי טיס (מטוס בבאטלפילד) ולכוון הפצצות למטה נגד טנקים או לעשות קרבות אוויריים בRaiden V בחרו לשנות הקונספט ולתת לנו קצת טעימה ממשחקי הרטרו של פעם בסגנון ובעיצוב ומה שהושאר על קנו היה הקרבות האוויריים שהופנו הפעם נגד חלליות חייזרים עוצמתיות שנעות לעברך ומנסות לחסל אותך מכל עבר וזה פשוט מספק להוריד חללית אחרי חללית עד גמר המסך מה שמעביר אותי לנושא השלבים והעולם שהוא אומנם לא עולם פתוח אבל הסגנון שבו אתה מתקדם מספק מאוד וזה בעצם סגנון של כמה וכמה מסכים בשלב וכשאתה מסיים אתה מתקדם שלב וזה פשוט עובד טוב.

חשוב גם לפרגן לצד הגרפי שבאמת עוצב בטוב טעם ונראה ממש כלפני עשור רק בכמה וכמה רמות יותר טוב, יותר חד ויותר יפה וזה הישג מאוד גדול למשחק שבחר לקחת ז'אנר קיים שהיום כבר התיישן ולעשות לו חידוש מדהים שלא יאכזב אף גיימר וחובב נוסטלגיות ואם תשימו לב לרמת הפירוט הגרפי של הטקסטורות שברקע המשחק של הערים השונות, וכמובן החלליות והבקר(UI) שמסביב למסך ובמסך עצמו שנראים ממש כאילו הועברנו לפקד בחללית אמיתית וגורל עולמנו בידינו ואנחנו היחידים שיכולים לבחור אם ננצח או נפסיד.

צדדים עמוקים יותר
המפתחים שעבדו על המשחק הצליחו לשוות לנו משחק מהז'אנר שהמשחק האחרון בו יצא לפני יותר מעשור רק שהפעם פני הדברים שונו וRaiden V נראה טוב יותר, רציני יותר, מגניב יותר ובהחלט לקח כמה צעדים קדימה את הז'אנר הזה שהחל בSpace Invaders ולאט לאט שקע יותר ויותר בצל משחקים חדשניים יותר שנראו טוב יותר והביאו את רוב קהל השחקנים בעולם לכיוון אחר(ז'אנר RPG,FPS,MMO וכיוצא בזה).
ואם נניח בצד את הטוב והרע המשחק הזה הוא בהחלט יותר מכל עניין של טעם כלומר לא כולם יתחברו לסגנון שלו והאופציות כן מוגבלות שכן המשחק בסך הכל הוא משחק מלחמה בחלל שמטרתו העיקרית והחשובה היא להלחם בחלליות אחרות ותו לא לכן לא תמצאו פה מעבר לכך וכן הפשטות שלו ניכרת לעין מאוד ולכן שוב לא כולם יוכלו להתחבר וזה בעיקר בגלל מה שהורגלנו לקבל במשחקים היום שרובם מכילים אופציות לא מוגבלות יתר על המידה והכיוונים שנוכל לבחור בהם לעומת Raiden V הם רחבים הרבה יותר, זה אומנם לא מעודד אבל זה גם לא יעצור גיימר מלהנות ממנו אם הוא ממש רוצה כי הוא מספק את הסחורה שהובטחה ולא פחות מעניין מהנה וכיפי מהרבה משחקים אחרים ואולי גם עוקף אותם.

מקבלים חבילה מגוונת ומדהימה במשחק אחד
מפתחי אינדי וחברות קטנות עובדות קשה להתקיים וחלק מכך הוא הוצאה של משחקים עם מגוון כמה שיותר רחב ואיכותי כדי למשוך את השחקנים לרכוש אותו והחברה Moss Co., Ltd. היא אחת מהחברות הללו שעובדת כדי להוציא תוצר מוגמר איכותי ומהנה וכך נראה גם המשחק הנ"ל שתומך באיכות HD 1080P ונראה טוב כולל הפיצוצים והפגיעות וכלה בספינות וברקע שנראים מעולה ברמה גבוהה ומאפשרים דרך האלמנטים הללו חוויה איכותית והנאה לעין וכשמחברים לזה את המערכות שמאפשרות בקרה בזמן אמת על החללית וצורך בשמירה על תקינות החללית והתחמקות מפגיעות מרגישים את החוויה המובטחת וכלל האופציות שהועמסו למשחק עובדות מושלם ועושות את המשחק מאתגר במיוחד ומותח לא מעט ואם לא מספיק הוחלט להכניס גם אופציה לשובר שוויון בעת קרב אווירי – המשחק מכיל מתקפה מיוחד וכדי להשתמש במתקפה הזו עליכם לחסוך נקודות ובכך תוכלו לשגר מאות טילים בשנייה או קרן לייזר עוצמתי ומה לא בעצם? אך זכרו זה מאוד מוגבל והעדיפות היא להוציא את המתקפה בלית ברירה.

לסיכומו של עניין…
אם תבואו בראש פתוח ומקבל אתם בהחלט תוכלו לאמץ את המשחק המעולה הזה לחיקכם ולהוציא ממנו כמה עשרות שעות טובות של הנאה ולאט לאט לאתגר את עצמכם בין כל שלב לשלב ברמת הקושי,בחירת ספינות חלל שונות ומתקפות שונות ועוד אופציות שקיימות במשחק ויספקו לכם את ההנאה הגדולה שבלחימה בנחיל חייזרים מאיים ואימתני שרוצה להשמיד אתכם התקווה האחרונה של העולם אך אל תצפו מהמשחק להיות משהו שהוא לא והוא בהחלט לא עוד משחק שגרתי שנופל שוב ושוב לאותה נוסחה אלא מנסה לגוון ולתת לנו טיפה יותר מכל בחינה אפשרית וזה הדרך הכי טובה להנות מהסגנון שהוא מביא. אז למה אתם מחכים? גורל העולם מחכה לכם.

תודה רבה להד ארצי על העותק

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?